mandag den 5. marts 2007

Zero og øl reklame

Okay, er jeg den enste der er lidt irriteret over Coca cola zero og de der ølreklamen?

Det er fint nok at de laver produkter til mænd (som både zero og øl er), men de der reklamer... kors!
"Why not two girlfriends - with zero jealousy?"
"Why not a girlfriend - with zero we need to talk?"

Why not ads- with zero braindead and judgmental shit?


Eller den der med øl, hvad er det Ceres? Tuborg? Han er sammen med drengene og så ringer en pige, som han jo ydeligvis har givet sit nr til. Og pludselig forvandler alt omkring ham, til noget lyserødt pussenuttet noget. Hvis det nu er så slemt at hun viser ham interesse, hvorfor har han så givet sit nr?

Eller den der med ham der står og snakker. "Har vi mænd fuldstændig glemt hvordan man er rigtig mand?" Eller noget i den retning... Hør nu her, søde mænd. Der er vel for fanden ikke nogen der tvinger jeg til at være i forhold med kvinder, hvis det er så forfærdeligt! Og hvis I endelig føler jer tvunget til det, så er det sq da jeres egen skyld!

Nej, jeg er ikke pms'et, jeg synes bare at de er så platte, de der reklamer. De antyder jo at mænd er nogle små nosseløse tøffelhelte, uden rygrad, og at kvinder er roden til megen ondt. Er der virkelig nogen der synes at det er et flatterende billede at få malet?

3 kommentarer:

Anne O'Manne sagde ...

Jeg ser vist alt for få reklamer - med efter beskrivelsen virker de virkelig tåbelige.

Ikke et flatterende billede!

Anonym sagde ...

Nope, jeg får også knopper af de der 'lad os være drengerøve og aldrig blive voksne'-reklamer. Gu' vil jeg da ej aldrig blive voksen. Nu er jeg vist også lige præcis faldet uden for målgruppen med mine 34 år, men for hulen altså...man kan sq da godt være mand, samtidig med man bor sammen med sin kvinde. Den der dyrkelse af drengerøven virker som ren desperation hos de skvat der netop ikke er rigtige mænd og prøver at overkompensere.

Reklamer ER bare nedladende, temmelig tit. Seriøst, hvem ser en Merci- eller Toffifee-reklame og synes det rammer dem lige på kornet? Vi burde fandme boycotte de produkter, når der bliver lavet den slags reklamer for dem. Synes egentlig de fleste af de værste er rettet mod kvinder og fatter ikke I finder jer i dem...at blive fremstillet så idiotisk og stereotypt som i den typiske reklame for bind eller rynkecreme er en hån!

Miss Blue Eyes sagde ...

Kratlusker: Jeg giver dig fuldstændig ret! Reklamer rettet mod kvinder er fuldstændig ligeså nedladende. Og dem for bind er ved gud de værste!