fredag den 2. marts 2007

Gækkebrev

Jeg har fået et gækkebrev. Et rigtig fint et. Se:


Man folder det ud, og så ligger brevet inde i. Det er rigtig smukt. Men nu må jeg lige have reglerne genopfrisket. Hvor mange gange må man gætte? Jeg har nøje talt prikkerne og de passer med ca 14 mennesker i min omgangskreds. Skal jeg bare spørge alle sammen? For hvis påskeægget er lige så smukt som kortet, vil jeg altså gerne have det :D Og de SKAL skrive deres rigtige navn, ikk? Ikke noget med at snyde og skrive kælenavne og punktumer også, vel? Og hvornår skal jeg gætte det inden?

I kan godt høre at jeg vist ikke har fået et gækkebrev siden jeg var 11, ikk?

7 kommentarer:

Anonym sagde ...

3 gange må man gætte.

Jeg sender et gækkebrev om året. Til min mormor. Hun bliver SÅ fornærmet hvis hun ikke får et. Det gode er, at hun aldrig gætter det selvom hun kun har 2 børnebørn - en med 5 prikker og en med 7 :)

Miss Blue Eyes sagde ...

Okay, ikke at jeg har tænkt mig at snyde eller noget... Men hvem er det lige der holder styr på hvor mange gange man gætter?

Anonym sagde ...

Gæt du bare løs, du skal bare af med påskeæg hvis/når du gætter forkert :-)

Miss Blue Eyes sagde ...

Aj, hvad?!?! Skal man give påskeæg når man gætter forkert også??? Kan man ikke slække lidt på reglerne og så købe et påskeæg til sig selv, hver gang man gætter forkert...? Uhm... meget chokolade til mig!

Anonym sagde ...

Det med at give påskeæg til forkerte gæt har vi aldrig brugt i vores familie. Der har man tre gæt, ellers skal man af med et påskeæg.
Det ærgelige er at der ikke er nogen regler (så vidt jeg ved) om en tidsgrænse. For hvornår ved man så om man skal sige hvem det kom fra? Logisk set, bør det vel være inden påske.

....

Unknown sagde ...

3 gange ja.

jeg spekulerer mere på hvornår man ringer og siger gækgækgæk?

Anonym sagde ...

det er slut tirsdagen efter påsken eller ret og sagt når påsken den er slut