lørdag den 17. marts 2007

Genudsendelse # 3

Om at holde vejret

Jeg har lært at man skal holde vejret når man bor i Kbh. Ikke hele tiden, selvfølgelig! Det ville være dumt og temmelig farligt. Men man skal holde vejret følgende steder:
- Når man går fordi de hjemløse. Jeg håber de selv er blevet immune...
- Når man er ved søerne. De der alger stinker altså ret vildt!
- Når man går forbi Tims Cookies. Ellers er der stor risiko for at man kommer til at voldtage en brownie... De er guddommelige!
- I bus nr 5A. Altid!!! Hele turen!!!!
- Når man går under stilladset ved Nørreport. Tror at de føromtalte hjemløse bruger Café Celils facade som pissoire... Endnu en grund til ikke at gå derind!
- Når man ikke har fået sex i meget lang tid, og så går forbi en lækker mand...som lige er kommet ud af badet... grrr... Igen; stor risiko for at komme til at voldtage!
- Når man står tæt på min chef...

Jeg har stor erfaring i at holde vejret. Jeg er gammel dykker, og de første par år af min dykkerkarriere, var jeg fridykker, dvs. man dykker uden ilt. Så bliver man god til at holde vejret. På trods af at jeg er en ret erfaren dykker, kommer jeg altid til at lukke øjnene når jeg begynder at holde vejret. Det er begyndt at give mig problemer! I sidste uge gik jeg ind i en dame, lige ud for Tims Cookies. Og i dag stod jeg lige ved en trappe, da min chef begyndt at tale til mig... Bum, bang, Nina ligger på gulvet... efter at ha' taget trappen, på ganske uelegant vis. Så resten af dagen sad jeg, igen-igen, på skadestuen, og nu sidder jeg så, igen-igen, med en ispose på knæet.
Af samme grund af aftenens date med Fotografen aflyst. Og det passede mig egentlig ret godt. Gad ikke rigtigt...

Så nu sidder jeg herhjemme, med is på knæet, og øver mig i at holde vejret med åbne øjne...

6 kommentarer:

Anne O'Manne sagde ...

Hahaha... kan godt genkende din beskrivelse af København.

Skægt med dine genudsendelser. Mere! Mere!

Anonym sagde ...

Med hensyn til stilladset ved Nørreport er jeg tilbøjelig til at give dig ret, det er virkelig et klamt sted, jeg bor selv i betænkelig nærhed af omtalte stillads og har derfor min daglige gang i området!
Så må jeg så tilføje at reglen om at holde vejret i bus nr. 5A også gælder for 350S.
men som Anne også er inde på så passer din beskrivelse af dette udsnit af København jo nærmest på en prik!

Vi er i dag blevet til et multi stinkoralt samfund og det er efterhånden ikke en sjældenhed, at man vrænger på næsen, når man færdes gennem indre by.
Disse efterhånden meget særprægede duftsammensætninger sætter sig ofte i hele svælget som en kvalm hinde og bedøver duft og smagssanserne i en sådan grad, at man begynder at fatte forståelse for, at der ligger en 7-eleven på hvert andet gadehjørne.

Jeg føler virkelig med dig i forhold til din manglende koordinationsevne inden for indtagelse af div. sanseindtryk samt evnen til ikke frivilligt at lukke co2 ud!

Spunky

Anonym sagde ...

Øhhh lige et øjeblik !! Date fotografen ?? Lækkerkæresten hvor?? hvordan osv??

Ps. rigtig god bedring !!

Anonym sagde ...

Ahhh okey... genudsendelse !! den er nu grejet her ude på landet :-) håber jeg....

Miss Blue Eyes sagde ...

Ha ha ha, Anonyme. Ja, jeg skulle måske ha' startet med at skrive at indlæget er fra i sommers. Lækkerkæresten er så sandelig stadig inde i varmen, og jeg dater ingen andre ;o)

Anonym sagde ...

TAK .... pyhaa