mandag den 5. marts 2007

Hvor irriterende har man lov til at være???

Johnson, min søde, dejlige kat, har fundet ud af at man kan hoppe rigtig hårdt på madskålens ene side og så sker der flere ting:
  1. Maden vælter ud over hele køkkenet og triller lystigt rundt
  2. Det lavet et farligt spetakel
  3. Mor kommer løbende ud i køkkenet og giver Johnson opmærksomhed (han tror alt opmærksomhed er positivt... selv om jeg skælder ud, kigger han lykkeligt op på mig og spinder glad)
  4. Man kan gå i vejen mens mor fejer mad op
  5. Man kan hoppe på bunken af mad, som mor lige har fejet samme
  6. Man kan bruge timer på at lege katten-efter-musen med de små madkugler, når mor har givet op og er gået ind i stuen igen.

5 kommentarer:

Anne O'Manne sagde ...

Åh, det er sådan en rigtig kat skal være. Irriterende, men det er umuligt at lade være med at smile.

Miss Blue Eyes sagde ...

Nemmerlig... sådan er der faktisk ret mange ting i mit liv, der kan kategoriseres... Min kæreste, min familie, en stor del af mine venner, mit speciale, mit job... Mit liv!

Zette sagde ...

Okay, det nummer lavede en kat jeg lige passede engang for en veninde med kattebakken. Endnu mindre fedt end det med madskålen. Og så skete det endda på et mikrobadeværelse på et kollegie - mindes med væmmelse.
Men kender også til det med madskålen, det praktiserer Tøbtingen også lystigt. De kære dyr!

Anonym sagde ...

Det lyder PRÆCIS som når Yrsa i protest over manglende opmærksomhed mjaver ynkeligt imens hun gør som om hun vil væsse kløer i dørkarmene.... Som hun ALDRIG gør normalt fordi det er forbudt.

Anonym sagde ...

En god måde at lære den at kende forskel er at definere dårlig opmærksomhed som: koldt vand i sprinklerflaske, med fokuseret stråle placeret lige i 'kransen'.

Det er blid, ikke-voldelig terapi - men ikke til at tage fejl af :-o