mandag den 9. april 2007

Rundt og rundt

Jeg har fundet på en ny leg. Den er kun sjov at lave sammen med folk der er ældre end mig, og så er det vist i øvrigt mest mig der morer mig...

Den går ud på at jeg med tænksom mine siger: "Tænk, næste gang jeg fylder rundt, fylder jeg 30..."
Så kigger jeg på dem og siger: "Næste gang du fylder rundt, fylder du 40!" (Jeg fik sågar sagt "50!!!... det er jo et halvt århundrede!!!" til en der lige var fyldt 40 og som vist føler sig temmelig meget yngre...)
Som regel breder der sig et et meget anstregt/panisk/skrækslagent udtryk i ansigtet på disse mennesker (der oftest kun er en smule ældre end mig), og jeg kan gå derfra smågrinende.

Jeg er klar over at jeg er nødt til at stoppe denne leg nogle måneder inden jeg fylder 30 (hvilket jeg gør til efteråret!), og så i øvrigt håbe på at de andre glemmer den.

5 kommentarer:

Christina sagde ...

tænk dig, den leg kan jeg overhovedet ikke se det morsomme i ;-)

Miss Blue Eyes sagde ...

Jo-jo Frøken... Det er da brandskægt ;o)

Lommen sagde ...

Tænk dig, når du er tredive, er jeg stadig niogtyve - skægt ikke? Muaharhar!

Bortset fra det mener jeg så absolut, livet er blevet bedre og bedre med årene, så jeg ser meget frem til min 75-års dag. Hvis bare helbredet stadig er okay til den tid... ;-) Fatter ikke helt, hvad det er med den alderspanik.

/Lommen

Zette sagde ...

Du er en ond kvinde, miss blue eyes

Anne O'Manne sagde ...

Jeg nægter simpelthen at kommentere dette indlæg! Jeg gør det ikke - blev der sagt!
Nixenbixen!
Du hører ikke en lyd fra mig her!