lørdag den 26. maj 2007

Skildpadder i Malmø

Slap af, jeg har solgt skildpadder for mange tusinde kr i dag! De er nemlig halvdyre, sådan nogle små grise.
Fin messe. Blev forelsket i alle dyrene, pånær kæmpetusindben og klamme insekter. Men alle de andre ville jeg gerne havde med hjem. Måtte mange gange skrive beskeder til Lækkerkæresten, om han nu var helt sikker på at der ikke lige var plads til en kæreste til Pacman/nuttede skægagame/vildt smuk kongepython/supersød hamster/meget flot gecko/ trebenet skildpadde som ingen andre ville elske fordi den manglede et ben. Og hver gang skrev Lækkerkæresten tilbage at, nej, det var der ikke plads til. Var egentlig okay... selv om der helt sikkert ville ha' været plads til en Pacie-kæreste... og en trebenet skildpadde. Men ved heldigvis hvor begge dyr findes, så plager da bare lidt mere.
Nu er jeg meget, meget træt. Kan godt mærke at jeg ikke er spor rask. Vil derfor gå i stand-by mode og lade lidt op.

8 kommentarer:

Anne O'Manne sagde ...

Ej, jeg er allerede helt forelsket i den trebenede skildpadde. Den er da nødt til at komme hjem til dig og bo.

Den kan da ikke fylde meget, sådan en lille én.

Jeg håber virkelig, at du snart får det bedre!

Miss Blue Eyes sagde ...

Hey-hey-hey, vil DU ha' den? Hva-hva-hva? Vil du ikke nok? Den er SÅÅÅÅÅ sød... og den hedder Alfred. Og den koster slet ikke særlig meget, fordi den ligesom er lidt.... "defekt" (tænk, det sagde sælgeren - AKA min mor virkelig).

Anne O'Manne sagde ...

Åh, du må ikke friste. Jeg kan knapt nok finde ud af at tage mig af mig selv for tiden.

Men det er svært at stå for, at den kun har tre ben.

Miss Blue Eyes sagde ...

Jep, det kender jeg godt. Den er så også kun 2 mdr gammel, så den er stadig lillebitte og megasød. Og min objektive vurdering er, at den altså virker meget fremmelig og intelligent... Skildpadders dumehed sidder måske i det ene bagben...

Men du siger bare til hvis L skal have sådan en sød lille en ;o)

Anne O'Manne sagde ...

Han ville elske sådan en. Hvis der dukker en trebenet op igen om et par år, er vi på ;-)

Miss Blue Eyes sagde ...

Nåmen det er ikke noget problem. De der skillepadder bliver nemlig 50-60 år, så den er der nok også om et par år. Og den er temmelig sikkert stadig trebenet til den tid (selv om jeg prøvede at bilde en kunde ind i går, at det var en særlig slags skildpadde der smed et ben når de blev forskrækket... ligesom firben smider halen... så kunne røvdyret glo på benet mens skildpaden fræsede afsted på tre ben... Når den så var kommet væk ville benet gro ud igen...det troede kunden ikke på).

Anne O'Manne sagde ...

Hahahahaha... Du kunne vist godt bruge nogle mere naive kunder.

Anonym sagde ...

Hvor er du sød - jeg synes forklaringen om firbens-benet er ualmindelig sød. Trak kunden i det mindste på smilebåndet? ;)