fredag den 11. maj 2007

Fisk ombord på tømmerflåden... det gør vi ikke igen!

Jeg plejer at fodre Pacman, min frø, med frosne mus (tøer dem lige op inden, ikk). Men i dag havde min sædvanlige musepusher ikke flere. Oh ve oh skræk. Jeg nægter simpelthen at fodre den lille elskling med fårekyllinger. De er SÅ klamme! Derfor købte jeg en røvfuld guppyer. Tænkte at fire fede guppyer ville svare til den mængde han normalt får. Men helt ærlig! Hvor besværligt skal det lige være?!?!?
For det første er det rimelig svært at fange en guppy i halen, når den svømmer. For det andet er frøen vant til at spise dødt foder, og har åbenbart ikke manerer nok til at tygge med lukket mund. Det resulterer i, at fisken hopper ud af kæften på ham (hvis I kan forestille jer det, så ser en overrasket frø med åben mund rimelig sjov ud!). Derudover havde jeg ikke lige grejet det der med at når jeg skulle give ham fisk nr 2, og han åbnede munden, så fisk nr 1 sit snit til at hoppe ud. Kors i røven, det var besværligt!!! Nu har froggy fået to fisk, og så satser vi på at der kommer mus igen i næste uge. Ellers må jeg få Lækkerkæresten til at give ham nogle fårekyllinger... Vi kan i hvert fald konstaterer, at små fisk ikke egner sig på min fredagstømmerflåde.

2 kommentarer:

Frk. Maj sagde ...

hahaha... jeg har et fantastisk billede af fisk der hopper ud af munden på frøen..

håber musene er tilbage igen næste uge!

Anne O'Manne sagde ...

Det var da sushi med noget spræl i... høhø.