mandag den 21. maj 2007

Om venner, vejledning, musik, isbjørne og picnics

Adskillige dage er gået siden sidste indlæg, og mit stressniveau er faldet adskillige grader. Det skyldes først og fremmest et par dejlige dage i Århus, som stod på shopping, brunch med Sonneren, middag med Blondie, en masse hyggesnak med Blondie, mere shopping med Blondie, vejledning med Hr. Vejleder og middag, hygge og George Michael koncert med Julle. Derefter hjem. Men lad os lige bremse og dvæle lidt ved at par hændelser.

Først vejledningen:
Det gik rigtig godt. Hr. Vejleder er altså guld værd, og han havde en masse konstruktiv kritik jeg virkelig kunne bruge til noget. At han også er en super flink fyr, som jeg kan grine med gør kun det hele meget bedre. Vi fandt også ud af at jeg lige så godt kan rykke min deadline en måned, da det ikke vil betyde noget for min afsluttende dato pga administrationens sommerferie. Så nu skal jeg først aflevere d. 1. august, og har altså fået 4 uger mere. Det er virkelig fedt og har lidt fjernet en del stress.
Vi snakkede også om hvem jeg skulle have som censor, og uden at afsløre for meget, kan jeg sige at jeg var ved at tude af glæde da han forslog et navn, og da denne i dag sagde ja. Det er lige før jeg glæder mig til at sidde overfor de to i slutningen af august.

Så koncerten:
Den var helt og aldeles fuldstændig fantastisk. Bortset fra Geos smukke stemme, og fantastiske scenestil kan nævnes et par andre højdepunkter:
  • Da jeg spillede luftcello og Julle spillede luftsaxofon indtil vores sidemand bad os stoppe fordi vi forstyrrede alle de andre (og vist slog et par stykker i vores iver).
  • Da jeg råbte "HEEEEEJ GEO!!!" og han helt sikkert kiggede på mig.
  • Da to personer bag os bollede under Jesus to a child.
  • Da Geo sang Father Figure, kun til mig.
Det var meningen at vi skulle i byen bagefter, men vi var så splattede og opfyldte af vidunderlige toner, at vi bare tog hjem.

Lørdag tog jeg hjem og tilbragte aftenen i min elskedes arme. Og søndag skulle jeg tidlig op, for jeg skulle have min lille niece Frida med i Zoo. Det var megasjovt! Hun er fandme sød. Jeg vinkede til samtlige gråspurve, råbte Hej-hej til isbjørnene og spiste is så jeg havde det i hele hovedet. Utroligt hvad man kan tillade sig når man har en 1-årig under armen.

I dag havde jeg mirakuløst ingen klienter, og da Lækkerkæresten havde afleveret opgave en dag tidligere end forventet, og derfor fået en uventet fridag, besluttede vi at tage i skoven. Så vi købte ind til picnic, en masse tapas, frugt og kolde øl, og kørte til Dyrehaven. Vi fandt et fuldstændig øde sted til vores tæppe, og så stod den ellers på afslapning, dejlig mad og øhm... andre dyriske ting ;o)

Nu skal jeg så lige indhente adskillige dages fravær, og skrive mail, vaske tøj, ringe, gøre rent og gøre klar til resten af ugen.

4 kommentarer:

Anne O'Manne sagde ...

Det lyder som en rigtig dejlig tur til Århus.
Og hvor er da fedt, at deadline er rykket - og det med censor og det der :-D

Hahahahaha... var der virkelig nogen, der bollede bag jer? Hvad i alverden var det for en slags pladser (de lyder da interessante ;-)).

Jeg var af forskellige årsager også helt overvældet efter koncerten - og da jeg samtidig fik tilbudt et lift, måtte jeg bare hjem i seng.

Åh, hvor dejligt med sådan en picnic. Det er lige før, jeg får lyst til at få en kæreste...

Christina sagde ...

velkommen tilbage. det lyder til at have været en fantastisk himmelfartsferie... gid det var mig!!!

Zette sagde ...

Det lyder sørme rart - det hele. Dejligt at høre. Og du er åbenbart blevet inspireret af de aktive tilhørere til Geo i din videre adfærd i Dyrehaven? Ikke ringe, ikke ringe. Vidste ikke, Dyrehaven kunne være SÅ øde - men det er naturligvis også forskelligt, hvor øde man ønsker det .... :-)

Miss Blue Eyes sagde ...

Anne: Vi havde superfede pladser, men vi havde jo også bestilt dem med ekstra underholdning ;o)
Og ja, dejlig picnic...

Miss: Det lyder da også tila t din weekend har været ganske god... selv om du har været alene.

Zette: Både Geos dans på scenen, parrets "dans" bag os og hjortenes brøl tæt på os, har nok alle haft en indvirkning. Og jo, man kan sagtens finde øde steder i Dyrehaven. Men skal bare køre lidt længere nordpå end Bakken.