mandag den 11. juni 2007

Nyklippet puddel

Jeg er lige kommet hjem fra frisøren. Jeg er altid rædselsslagen når jeg er der. Er hunderæd for at hun fucker fuldstændig op, og jeg kommer til at ligne en puddel. Det er faktisk ikke sket siden jeg var 12 eller sådan noget, men det var også en meget traumatiserende oplevelse.

Min sjoveste, og mest nervepirrende, frisøroplevelse var da jeg boede i Thailand. Jeg skulle klippes, som man jo skal en gang imellem, og havde ikke megen fidus til den gamle morlil der sad nede på gaden med sin køkkenskas. Derfor tog jeg hen i det mest trendy mall og fandt den mest trendy salon. Jeg blev modtaget af en gudesmuk trans og fik, på gebrokken thai, forklaret at jeg bare lige skulle ha klippet spidser og sådan. Jeg blev sat ind i en frisørstol i et helt mørkt og stille lokale. Så kom der en lille thaidreng og rullede mig ind i selve salonen. Min frisør var en tynd thaimand med meget outreret tøj og fuldstændig sindssygt hår... på rulleskøjter! Der var diskokugle i loftet og meget høj thaipop. Han dansede rundt mens han sang højt og klippede 3 forskellige kvinder ind imellem. Jeg var så nr 4 han skulle klippe. Han svansede videre mens han i sit headset fik indstrukser om hvordan jeg ville klippes. En gang imellem kom han så flyvende over, løftede en lok hist og her og klippede lidt. Så rullede han videre til de andre. Jeg trak ikke vejret i den time jeg var der! Men det blev faktisk pænt... og kostede hvad der svarer til ca 150,- kr.

I dag kunne jeg ikke få tid hos min sædvanlige og endte nede hos en tyrkerfrisør. Hun var noget så sød og brugte samtlige 20 min det tog at klippe mig, på at fortælle mig hvor smuk jeg var, hvor smukt mit hår var, hvor smuk min nederdel var og hvor smuk min t-shirt var (min sko var ikke smukke...). Jeg ved ikke om man skal betale ekstra for den slags service, men hun er da klart min faste frisør fremover!!! Specielt for det var billigt, tog 20 min og blev faktisk rigtig pænt.

3 kommentarer:

Anonym sagde ...

Jeg har engang givet 1.500,- kr for den dårligste gang krøller og klip, jeg nogensinde har fået lavet - og så var kaffen ikke engang god!

Min bedste oplevelse var faktisk sådan en "gammelmor"... En rigtig gammeldags frisør, der klippede mig lige der i hendes køkken. Hun gjorde det godt, og både kaffe og selskab var bedre end hos hende den dyre mode-dulle.

Miss Blue Eyes sagde ...

Hmm... og ud fra det kan man måske konkluderer at man ikke bør vælge frisør efter smart udseende salon eller des lige, men deriomd efter.... kaffen!

Anonym sagde ...

Sidste år var jeg på besøg hos en frisør med et par rigtig søde Thaipiger http://blog.aforismen.dk/?p=36 Det var ikke det bedste jeg har prøbet, men heller ikke det værste. Mit hår er mærkeligt, det yderste lag krøller, mens det inderste er glat. Klipper man det øverste lag kort krøller det som bare pokker mens det inderste er glat og jeg ligner en Tysker. Så ufedt. Nu har jeg dog fundet en gos frisør, som koster under 200,- så jeg klager ikke (i hvert fald ikke før hun holder...)