onsdag den 13. juni 2007

Nu med netværk

Min kloge og dejlige kæreste har overbevidst mig om at jeg skal tilmelde mig linkedin. Det er sådan en netværksportal. I ved - man har en faglig profil og en masse venner og så kan man se deres venner og deres profiler, og så får man lige pludselig et job... Eller sådan noget... Anyhow, jeg har oprettet mig, og sendt invitationer til en masse venner, kollegaer og studiekammerater, og nu sidder jeg så og venter på at nogen tilbyder mig et job. Ved ikke rigtig om det virker for jeg har haft profilen siden i søndags, og har altså ikke fået noget job endnu... Tsss... fupsted.

Til gengæld har jeg haft megen sjov med at sidde og se hvordan mine venner, kollegaer og studiekammerater brander sig selv. Tror jeg må blive bedre til at brande mig selv, sådan rent fagligt...
Aj, sådan helt seriøst kan jeg godt se det smarte i det. Fx er der i dette nr af Psykolog Nyt en stilling i et firma, hvor en af mine kontaktpersoner er chefkonsulent. Så hvis jeg nu havde ville søge det, kunne det sikkert være meget godt lige at droppe en mail til hende og spørge om nogle kloge ting som de bliver imponeret over :o)

1 kommentar:

Anonym sagde ...

Det er de færreste der får job via linkedin. Det er først og fremmest et værktøj til at holde sit netværk vedlige.. og egentlig ikke så meget andet.