søndag den 7. januar 2007

Zoo

Jeg var i zoo i går, sammen med lækkerkæresten. Det er godt nok mange år siden jeg har været der. Det var superhyggeligt, og rigtig dejligt at gå rundt der, hånd i hånd, og kigge på det hele. Nu er der jo ingen søkøer i Kbh Zoo, så jeg måtte finde et andet yndlingsdyr derinde. Det blev faktisk til hele tre!
Først og fremmest præriehundene. De er fandme søde :D Små tykke sataner, som løber helt fjollet og som siger sjove lyde. Jeg var solgt!

Dernæst okapien. Den er også lidt fjollet. Og samtidig vildt smuk. Må man godt have en okapi på 2. sal?
Til sidst forelskede jeg mig lidt i en eller anden fugl (og den er der ikke noget billede af... det er meget svært at finde et billede af en fugl man ikke eknder navnet på... der er ret mange at vælge imellem!!!). Den hed noget langt og besværligt, som jeg ikke kan huske, men den havde et mærkeligt næb og stoooore brune øjne som kiggede på en som om man var dens livs kærlighed. Vi connectede...

Jeg fandt til gengæld også hadedyret derinde, og selv om kæresten grinede af mig, nægtede jeg at nærme mig indhegningen. Køer er og bliver nogle sataner og jeg nægter simpelthen at komme i nærheden af dem! For pokker hvor er jeg dog bange for dem... Ja-ja, jeg ved godt at det er en irrationel angst, men prøv du lige at forklare mit hjerte og koldsveden det!

Jeg har fået et årskort til zoo, og jeg glæder mig rigtig meget til at opleve årstidernes skiften derinde. Jeg glæder mig til at sidde på en bænk og kigge på dyr og mennesker. Jeg glæder mig også til at cykle derind på en varm sommerdag, og bare gå en tur og spise en is.

Kan man forresten godt købe turpas til dyrerne?

Ingen kommentarer: