søndag den 7. januar 2007

Statistik for optimister

Okay, det her er altså lidt sjovt:

http://politiken.dk/videnskab/article222508.ece

Vi citerer lige: Helt op til to ud af ti kvinder beskriver en øget seksuel lyst.
Nu vil jeg gerne bryste mig lidt med at jeg forstår statistik. Og to ud af ti... 20%!!! Det er altså ikke særlig meget... Depressionsmidler er kendt for at have forholdsvis mange bivirkninger (bl.a. nedsat lyst - paradoksalt nok!), og hvis det kun er 20% af kvinderne der oplever en øget lyst, så ville jeg sq være noget betænkelig ved at benytte dem her... Men det er måske bare mig.

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

På en eller anden led vil man - hvis man lider af en depression - måske også hellere slippe af med depressionen end opleve større sexlyst?

Miss Blue Eyes sagde ...

Nu er manglende sexlyst jo også et symptom på depression, så det kunne måske tænkes at de to som oplevede øget sexlyst, rent faktisk bare oplevede at pillerne hjalp mod deres depression...