tirsdag den 2. januar 2007

Status over 2006

For et par dage siden sagde jeg, at jeg ville lave en status over 2006 en af de her dage. Den vil jeg nu forsøge at konstruere...

Mit år startede med at jeg var gift med en dejlig mand... som jeg desværre ikke rigtig elskede mere. Til gengæld havde jeg en affære med en anden dejlig mand, hvilket ledte til at mit ægteskab stoppede. Det var så smertefrit og ukompliceret som sådan noget overhovedet kan være. Jeg tror aldrig en skilsmisse er nem, og det var min så sandelig heller ikke. Men vi var begge ret enige om hvilken vej det gik, og ingen af os bar nag. Mens skilsmissen stod på, huset blev sat til salg og alt det der, var jeg i praktik. Jeg havde her mine første klienter, og fandt ud af at det er en måde jeg trives med at arbejde, men at det ikke skal være fuldtid. Det bekræftede mig i nogle faglige valg jeg tidligere har taget, og det var dejligt pludselig at kunne se min fremtid endnu tydeligere. Efter praktikken flyttede jeg fra Århus til Kbh. Jeg fik en fed lejlighed på Nørrebro som jeg elsker! Flytningen gjorde underværker for mit humør og min trivsel. Jeg var tilbage i Kbh, hos min familie og alle mine gamle venner. Der har været rigtig megen gang i den siden da. Jeg datede en masse mere eller mindre dejlige fyre i sommers, så en hel masse til gamle og nye venner, begyndte at træne igen. I det hele taget; jeg fik mit gamle liv tilbage. Det var skønt.
I august havde jeg et fag, som endnu en gang bekræftede mig i, at jeg har fundet min niche, og jeg kan slet ikke vente med at komme i gang.
Efteråret gik med flere dates, en tur til London, begyndelsen på mit speciale, en eksamen og pludselig også; kærligheden. Han kom ind fra højre og væltede alle andre af banen med et enkelt smil. Jeg er helt solgt, og når jeg nu forestiller mig fremtiden, er han der også.
2006 sluttede med at jeg har det bedre end jeg har haft i mange år. Jeg er lykkelig! Det kan jeg sige fuldstændig uden at blinke, og det er helt fantastisk.

2006 var året hvor jeg sagde farvel til et ægteskab, og dermed de drømme der følger med når man indgår et sådan. Jeg sagde farvel til min mand og bedste ven, og goddag til usikkerhed og frustration. Jeg sagde også farvel til min elskede hund, og selv om jeg kan følge hans liv fra sidelinien smerter det mig stadig.

2006 var også året hvor jeg sagde goddag til et par nye venner. Nico startede som en date, men blev en ven. Sarah har jeg egentlig kendt længe, men vi begyndte først rigtig at snakke sammen i år. Det samme med Ida. Nette fandt vist mig og er gået fra at være en netveninde til at være en rigtig en af slagsen :o) Det var også året hvor jeg sagde goddag til en ny, gladere, smukkere version af mig selv. Selvværdet er steget i takt med min trivsel. Det er året hvor jeg har sagt goddag til Master & Johnson, mine to katte og Pacman, min frø. Og endelig er det året hvor jeg har sagt goddag til Stefan, min dejlige, dejlige kæreste, et nyt sæt svigerforældre, og en svigerinde, som jeg allerede er helt vild med.

Jeg har store forhåbninger til 2007. Det er året hvor jeg bliver færdig som psykolog, noget som jeg vist egentlig ikke rigtig har fattet endnu. Året hvor jeg måske flytter sammen med ham den dejlige. Året hvor jeg bliver moster for første gang. Året hvor jeg skal rejse. Året hvor jeg skal grine mere end jeg har gjort de seneste par år. Året hvor jeg skal elske mere...

1 kommentar:

Anonym sagde ...

Du er en snuske, og jeg er vild med din måde at skrive på..
Fik jeg nævnt det?
Jeg ønsker dig alt held og lykke i det nye år..
Jeg glæder mig til at se dig igen.. Gerne snart..
Kommer til storbyen i weekenden.. GGG
Knus Nette