mandag den 28. april 2008

Update

Nå, jeg var jo til samtale på et par ph.d. stillinger i dag. Det gik sådan ok...


Lyder ikke skide begejstret vel?


Altså, jeg synes de var søde. Og projekterne lød spændende. Og samtalerne gik faktisk også fint. Men jeg var bare ikke super ekstatisk af glæde da jeg kom ud. Måske fordi jeg nok må erkende at jeg allerhelst vil have en ph.d. der hvor jeg er nu.

Da jeg kom tilbage på jobbet, gik jeg direkte ind til min chef og sagde at hun skulle tilbyde mig en stilling som forskningsassistent, så kunne vi altid søge den ph.d. (som ministeriet ikke vil give penge til i år) på et andet tidspunkt. Så nu undersøger hun muligheden for det. Og jeg krydser fingre.

For en times tid siden ringede de så og sagde at jeg ikke havde fået stillingerne. Den ene var gået til en læge og en anden til en psykolog med mange års ancinitet.

Jeg blev faktisk ikke den mindste smule ked af at jeg ikke fik dem. I ca 10 min havde jeg lidt såret stolthed, og så gik det også over. Det føltes bare ikke rigtigt.


Havde de tilbudt mig en af stillingerne havde jeg jo nok sagt ja. Mest fordi man ikke siger nej til en ph.d. når man er vild med at forske. Men jeg har det ret godt med at jeg ikke fik dem :o)

10 kommentarer:

Unknown sagde ...

hehe - du vil ha' det - men inderst inde ikke?

darjlig komplex problemstilling dér ;0)

Miss Blue Eyes sagde ...

Hmm... Næ, jeg vil egentlig ikke have det. Men havde sagt ja, fordi de stillinger er så svære at få...

Giver det mening?

Unknown sagde ...

ja . . ;)

Uden Relevans sagde ...

Det skal drikkes væk :)

Anonym sagde ...

Lyder nu meget fedt. Om femten år er det fuldstændig ligegyldigt, om du kom i gang i foråret 08 eller foråret 09. En tredjedel falder fra. Så det er sgu vigtigt at emnet er rigtigt :-).

Men hey, en undskyldning for at drikke, jeg tar rom med.

Anonym sagde ...

@ Blyant: Det er nemlig lige det jeg tænker. Jeg ville gerne have en ph.d. Jeg ville bare ikke have det emne... Jeg håber de får tilladelse til at lave en fast stilling til mig her.

Men druk må der til! Foretrækker dog gin frem for rom...

Anonym sagde ...

Krydser fingre. Hvornår får du svar? Bombay it is.

Anonym sagde ...

Ork, der kan gå lang tid. Regner ikke med at jeg ved noget før tidligst om en måned... Så måske det vil være bedst at snuppe en Bombay (min absolut yndlingsgin) til at fordrive tiden ;o)

Anonym sagde ...

Der er en på vej til Vesterbro ;-)

Miss Blue Eyes sagde ...

Ja du lover både Umami-mad og Bomnay-gin, men ser jeg det nogensinde??? Tror du skal skifte budfirma..


;o)