tirsdag den 8. april 2008

I've been tagged

Det er egentlig længe siden at jeg har svaret på de her taggerier, men når nu det kommer fra dagens gladeste mand, kan man jo ikke lade være :o)

Havde i klaver derhjemme?
Jep. Et antikt fint et... Som min mor malede turkis. Fordi hun ligesom bare er typen der maler ting turkis... Eller nowet.

Spiller du selv?
Næ. Min mor prøvede at overbevise mig om at jeg skulle lære det, og at jeg ville fortryde det hvis jeg ikke gjorde det. Det troede jeg i hvert fald ikke jeg ville.

I dag, gad jeg godt kunne spille...

Synger du under bruseren?
Hmm... det tror jeg faktisk ikke jeg gør. Jeg synger ca alle andre steder, men når der vaskes, så vaskes der koncentreret!

Har du nogensinde drømt om at være musiker?
Jeg har drømt om at synge godt nok til at stå på en scene. Altså ved forsangermikrofonen. Jeg har stået som backing nogle gange, også foran et par tusinde mennesker, men jeg kan jo bedst lide at fokus er på mig :o)

Hvad betyder musik for dig?
Musik betyder stemning og følelser og kærlighed og hjertebanken og klump i halsen og tårer i øjnene og glæde og fjollerier og dans og latter. Når det er dårligt betyder det ondt i hovedet og irritation.

Hvilken sang minder dig om din første forelskelse?
Eternal flame med The Bangles (den dansede vi vores første slowdance til) og I'm leaving ooooon a jetplane! (han var leaving on a jetplane, og så sang vi den).

Hvilken sang er din yndlingssang?
Uh, der er godt nok mange! Jeg er jo inkarneret Prince-fan, så Purple Rain, Little red corvette og Sign "o" the times ligger højt på listen. Det samme gør adskillige sange af Cher, The Ark, ABBA,

Hvor lang er din musiksamling?
Sådan rimelig lang. 60 GB på harddisken og 4 skuffer og en kuffert her i stuen.

Hvad er det pinligste stykke musik du ejer?
Oh, der er nok nogle stykker. Disnyesange? En ordentlig røvfuld Melodi Grand Prix? Tom Jones?

Hvilken sang synger du på karaokebaren?
Synger generelt ikke på karaokebarer. Men den enegang jeg har gjort det var det Gloria Gaynor "I'll survive"

Hvad er den perfekte musik til en erotisk aften?
Vi laver selv vores musik :o)

Ellers er jeg ret vild med Glenn Miller

Hvad er bedst at høre på en søndag?
Tror ikke der er noget der er bedre at høre søndag end alle andre dage.

Hvilken sang giver dig lyst til at danse?
80'er disco.

Hvad er den første sang, du kan huske?
Noget med shubidua, tror jeg... Eller måske "Afrika"

Hvilken sang gør dig ked af det?
"What a wonderful world" Den burde vel ikke gøre en ked af det, men den blev spillet til mine tre meget gode venners begravelser. De døde alle tre inden for 7 mdr.

Hvilken sang skal der spilles til din begravelse?
"What a wonderful world" For den er jo også helt fantistisk smuk. Og så måske "My way".

Hvem var din bedste koncert med?
Prince. Men The Ark i sommers kom derop af.

Tager du på festivaler?
Jeg er scenevagt på Roskilde, så ja, det gør jeg. Men kun fordi jeg får backstagepas, bor et andet sted end pøblen og kan opretholde min divafacon. Sidste år præsterede jeg (sikkert som den eneste på hele festivalen) at være ren og altid iført netstrømper og blomstrede gummistøvler.

Hvilken musiker ville du gerne på en date med?
Nu dater jeg jo min egen musiker, og ham er jeg rigtig godt tilfreds med. Så ellers tak, ingen andre end ham :o)



Og så skal man jo tagge andre... Tænke-tænke... hvis jeg nu tagger to gamle kendinge: Frk. Maj & Anne og en newcommer: Blyanten. Sæt i værk de damer og den herre!!!

4 kommentarer:

Anonym sagde ...

Tusind tak for din kommentar og omsorg :)
Er simpelthen også så ufattelig glad...
Desperate Gaywife bliver snart til
Designer Desperate Gaywife, for jeg skal da HELT sikkert hav den weekend taske fra Louis som jeg har kigget på i 3 år nu!
Måske sniger der sig en skulder taske ind... Og en pung... Men så skal resten også spares op...
Når jeg også har købt et par solbriller :)
Det er jo ikke hver dag man har så mange penge i hænderne...
Og ´den nar der har smittet mig skal bare vide, at pengene falder på et godt sted... Og at han selv har betalt min Louis taske!
Hvor må han ærge sig groft?!

Men altså - Han fik jo bare hvad han fortjente?
Skal i hvert fald give kage i morgen på arbejde :)

Anonym sagde ...

http://www.shoplaprairie.com/store/pc/viewCategories.asp?idCategory=21
Her finder du din våde drøm :)

Miss Blue Eyes sagde ...

Damn you, evil one!!! Hvor er det strengt at smide det link! Hvad sker der med den der limitied edition? Den har jeg jo ikke... Pokkers. Overtrækket bliver større.... Jeg giver dig skylden!


Lyder lækkert med LV taske. Og skuldertaske... og en pung... og et par solbriller. Glæder mig til at se billeder :o) Selv har jeg jo en voldsom svaghed for Mulberry, så havde det været mig, var det der jeg havde smidt pengene :o)
Men jeg under gerne dig både tasker og solbriller. Så længe du smider billeder :o)

Anonym sagde ...

Søde miss B, håber det er ok, at jeg står over på musikspørgsmålene :D. Men send gerne en anden gang.