mandag den 7. april 2008

Da daaaaaa!

Jeg har i bedste superheltestil overvundet influenza og agter snart at cykle ind på forskerjobbet. Derfra videre til terapijobbet til en enkelt klient eller to, og så ud og være lidt kulturel. Skal i Cinemateket og se A jihad for love. Den glæder jeg mig til!

Kan godt se jeg slet ikke har tid til at være syg, ikk? Og den der smerte og træthed der stadig sidder i kroppen, kan snildt klares med en flu-pille fra USA (den er på størrelse med en lille stat og er temmelig effektiv... Skulle jeg lave en Helmuth Nyborg i min forskning bliver det sikkert under påvirkning af sådan en).

12 kommentarer:

Anonym sagde ...

Hov hov. Helmut Nyborg er en af de mest redelige, der findes ;o

Miss Blue Eyes sagde ...

Point til dig for overhovedet at vide hvem han er ;o)

Helmut er en meget, meget sød, sympatisk og charmerende mand, som jeg virkelig holder meget af. Men hans forskning skal man vist lige overveje en ekstra gang inden man hæfter store teorier op på...

Anonym sagde ...

Nej da. Han har på ingen måde indlagt fordumsfulde præmisser. Ligesom Lars Henrik Schmidt også drager rene og støjfrie konklusioner...

Miss Blue Eyes sagde ...

LOL!!! Du er sq go!

Miss Blue Eyes sagde ...

Skal man antage at du har læst på AU eller husker du bare dagspressen lødige dækning af sagen?

Anonym sagde ...

Kan bare huske dækningen. Er fra SDU. Og i virkeligheden så tror jeg faktisk, at hvis han byttede om på kønnene, så ville han være tættere verdens sande tilstand

Miss Blue Eyes sagde ...

Jeg tvivler faktisk ikke på at han har ret i mange af de ting han basalt set har fundet. OM både køn og racer (men sådan noget må man selfølgelig ikke sige!). Problemet med Helmuth er at han elsker at provokere. Og så får han udtalt sig om en masse ting, som han bare skulle blande sig udenom. Hvis han havde brugt alt tiden på sin forskning, i stedet for at blamerer sig om alt hvad der har med intelligens at gøre, så tror jeg at det avr gået ham langt bedre.

Når det er sagt vil jeg også sige at han faktisk ikke på nogen måde har fået en fair behandling på Psykologisk Instittut (og nu har jeg snart sagt nok om den sag til at min anonymitet ryger). Institutlederen da bølgerne gik højest og Helmuth har været arvefjender siden starten af '70erne og de benyttede enhver chance for at svine hinanden. Ren børnehave!

Anonym sagde ...

I virkeligheden er det medierne man skal bebrejde. Mediernes forståelse af form egner sig bare ikke til komplicerede emner.

Det er i rigtig mange tilfælde en børnehave. Og det kan end ikke en universitetsreform (ikke at jeg nødvendigvis mener, at den i øvrigt var fornuftig) rette op på.

Miss Blue Eyes sagde ...

Det er faktisk det med børnehavenivauet er min største frygt ved at skulle skrive en evt ph.d. Jeg ville simpelthen få lyst til at tage den ene og slå den anden med.

Anonym sagde ...

Jep, og du meget nemt risikere at skulle tage stilling. Og hvis du lander på modsatte hold af din vejleder, så bliver det først rigtig sjovt.

Og på psykologi der er jo ingen med komplekser, høhø

Omvendt, så er der også nogle gode miljøer. Så jeg tænker, at det har du jo mulighed for at undersøge inden du søger...

Miss Blue Eyes sagde ...

Nej, vi psykologer er så normale og fri for neuroser at det næsten er imponerende... eller noget...

Indenfor psyk er der ikke særlig mange ph.d. stipendier. Og det er ikke det nemmeste at få en erhvervs ph.d. (da erhvervslivet sjældent kan se hvad vi egentlig kan bruges til). Det er dog en erhvervs ph.d. jeg lige nu undersøger. Faktisk får jeg nok svar i denne uge. I hvert fald på den financielle del... Hvilket lige nu er det sværeste.

Anonym sagde ...

Fedt. Så skal du heldigvis kun være cirka halvdelen af tiden på instituttet :D. Krydser fingre!