søndag den 22. marts 2009

Tankespind

Har sovet dårligt i nat, og kunne ikke rigtig vågne. Indtog derfor morgenmaden (havregryn, et fad med vendmelon og jordbær og en stor balje kaffe) under dynen i sofaen. Her ligger jeg så og agter faktisk ikke at flytte mig resten af dagen.

Om lidt kommer Lækkerkæresten hjem. Han har været til noget arbejdsnoget hele weekenden og jeg har savnet ham helt ind i hjertekulen. Og været nervøs. For at der skulle ske ham noget og for at nogen kunne finde på at tage ham fra mig. Det er som om at jeg siden jeg blev gravid er blevet endnu mere bange for at miste ham. Også mere sikker på at jeg ikke gør det. Men tænk nu hvis. Jeg kan slet ikke holde tanken om et liv uden ham ud.

Jeg ligger altså her og savner. Og drikker kold kaffe. Fordi det faktisk stadig smager ok. Og fordi der er meget langt ned i køkkenet, når man nu pludselig bor på 200 m2 i 2 etager. Var ikke forberedt på at det ville være et problem, men oplever ganske tit at jeg laver nødløsninger på ting, fordi jeg ikke gider at gå helt ned i køkkenet.
Væltet en kop kaffe? Ingen klud? Her, snup et par joggingbukser fra vasketøjskurven.
Lyst til et glas vand? Intet glas? Stik hovedet ind under vandhanen på badeværelset og drik løs.

Nogen ville kalde det dovenskab. Jeg kalder det opfindsomhed.


Jeg er jo også ved at læse den der bog. På et tidspunkt tager hun til New York og shopper bl.a. tøj til sin "nye" krop (erkendelse af at ens krop nok aldrig bliver helt den samme). Det vil jeg også! Kunne da godt se det fede i at tage nogle dage til NY til efteråret. Lækkerkæresten og Bullerbassen må da gerne komme med, så længe at der bliver tid til at shoppe til mig.
Savner så meget at have "rigtig" tøj på igen. På at have min krop tilbage. På at have høje hæle og stramme jeans på. På at have fine kjoler, nederdele og støvler på igen. På at læse modeblade og blive inspireret i stedet for at tænke "Fat chace!" og smide bladet af helvede til. Forestiller mig at jeg bliver en af de der mødre som efter et par uger kan gå tur rundt om søerne i stramme jeans, stilletter og store solbriller med en cafe latte i hånden*. Og hvor man slet ikke kan se at de har født, altså lige bortset fra ungen. Ved dog godt at der er større risiko for, at jeg ender med joggingbukser, fedtet hår, store solbriller (for at skjule de sorte rande) og en grande espresso (for at holde mig vågen). Ak ja...


*Cafe latten sidder naturligvis i den cafe latte-holder jeg har købt son ekstraudstyr til barnevognen.

6 kommentarer:

Anonym sagde ...

Jeg vil mene du er godt på vej til at bliver super-mor! :-)
Nu har jeg jo intet at gøre med børn, men dem jeg kender som har fået den glæde, er virkelig blevet opfindsomme, fordi de tit befinder sig i situationer, hvor de ikke lige har de rette remedier ved hånden.

Og hvis café latte-holderen er i hus kan det sgu ikke gå helt galt! :-D

(Og nu hvor jeg så ved at der findes en café latte holder, vil jeg ikke være så afvisende overfor konceptet børn ;-))

Miss Blue Eyes sagde ...

Det glæder mig uendelig meget at du siger det. Og du har jo ret. Det handler om at finde løsinger på problemer, ikke på at hænge sig i hvorvidt problemet er et problem :o)

Må indrømme at jeg lidt valgte barnevogn ud fra hvor mange assesories (Lyder langt mere feminint end ekstraudstyr)man kunne få til den. Cafe latte-holderen har jeg høje forventninger til. Og ligeså til den minicooler som kan sidde under vognen. Der er lige plads til en sixpack. Ikke at jeg har planer om at gå rundt med evig kolde øl og pimpe. Men det er da rart at have muligheden.... Til den slags dage :o)

Anonym sagde ...

Gør dig selv en tjeneste. Shop NU!

Bare lidt. I en størrelse større end du brugte før mavsen - og gerne noget løst og ammevenligt. Noget du kan fise rundt i derhjemme de første uger.

Det er en befrielse IKKE at skulle forlade barselsgangen iført graviditetstøj.

Miss Blue Eyes sagde ...

Tanja: Jamen! Det går jo ikke!!!

For det første er jeg sindssyg træt af løst og praktisk tøj.
For det andet har jeg forbud mod at bevæge mig ud, og gider ikke shoppe tøj til mig selv online, når man ikke kan prøve det.

Anonym sagde ...

Haha den der kop holder - er klart det første jeg skal købe den dag jeg også skal købe barnevogn.

Og jeg vil holde øje med dig til sommer ;-)

Miss Blue Eyes sagde ...

Det er mig med en så pimpet barnevogn at man slet ikke lægger mærke til babyen ;o)