torsdag den 5. marts 2009

Hvor gammel er man så?

Jeg får om lidt besøg af et par veninder og havde i den forbindelse besluttet, at jeg ville bage nogle boller og en røvfuld brownies.

Først bollerne. Gik fint. Bortset fra at min mave lige er i højden så det er meget nemt og temmelig behageligt at lægge den op på køkkenbordet. Ikke så smart når der er mel over det hele.

Så brownies. Jeg elsker kage. Specielt ubagt kage. Altså dej.
Så i bedste MBE-4-år-stil skulle jeg lige slikke skeen og skålen. Mums!!!

Nu ser jeg mig så i spejlet. Min mave er fuldstændig fyldt med mel og mit ansigt ligner jeg ved ikke hvad. Der er kagedej fra øre til øre og lidt i panden.
Sidder og får lige associationer til Emil fra Lønneberg. Hvad var det han ville slikke af skålen? Palt? Anyway, den historie endte jo ikke godt.
Tror ikke mine veninder var blevet imponeret hvis jeg havde åbnet døren med en magretheskål på hovedet som de så måtte slå i stykker for at få mig ud.


Vaske, vaske, vaske og så skal den kage vist ud af ovnen...

2 kommentarer:

Pia sagde ...

Du har set dejlig ud, tror jeg. Jeg kom i hvert fald til at smile af billedet i mit hoved.

Med Emil var det suppeterrinen, der røg. :-)

Sebastian sagde ...

Det var altså suppe, og grunden til, at terrinen kunne hænge fast er dens façon, hvor den jo er mindre i åbningen end nede i ,)

Sådan er magrethe-skåle jo i det mindste ikke indrettet, så ingen fare der. Men synet har sikkert været sjovty ,)