mandag den 23. marts 2009

Selvangivelse

Når man er selvstændig erhvervsdrivende, som jeg, skal man udfylde en udvidet selvangivelse. Og det er altså ikke for småbørn, når man er en kende fatdum ud i den slags udfordringer. Og det er jeg! Jeg er også for nærrig til en revisor, når regnskabet ikke er vildere end det er.

Nu har jeg siddet med den hele morgen og er blevet mere og mere frustreret. Til sidst tænkte jeg at det måtte passe og trykkede godkend. Siden december har jeg vidst at jeg ville få en restgæld på omkring 12.000,- kr. Det har reddet mig som en mare, for det er bare penge vi slet ikke har. Men tænkte at jeg måtte overføre dem til næste år, og satse på at det passede bedre ind i økonomien der...
Men da jeg trykkede på den der godkend-knap og så min nye årsopgørelse, skulle jeg pludselig have omkring 8.000,- kr retur. Fatter intet!!! Måtte have fucket noget op.
Efter at have sidde yderligere en time og gloet på regnskabet, fandt jeg pludselig fejlen. Et beløb var blevet registreret under mit cpr nr i stedet for under mit cvr nr. Men det var også blevet registreret under mit cvr nr. Og det går jo ikke.

Så tror den er go' nok! Tror sq jeg skal have penge tilbage i stedet for at betale. Åh manner... Det beløb svarer lige til den sofa og lænestol vi har kigget på. Og måske også til en lille Mulberrypung... Hvornår tør man stole på sine udregninger og begynde at bruge pengene?
Nu?




Eller nu?

4 kommentarer:

Anonym sagde ...

nu

Uden Relevans sagde ...

ALt F4 så går det væk :)

Få lækkerbanditten til at tjekke efter og så ud og forbrug!

Uden Relevans sagde ...

vil forresten gerne have en pro kommentar på seneste indlæg ovre hos mig? please?

Miss Blue Eyes sagde ...

Morfar: Sejt... Lækkerkæresten har vist endnu mindre forstand på det end mig, så jeg har bare besluttet at jeg har regnet rigtigt. Og når pengene går ind i næste uge, har jeg helt styr på hvad der skal købes :o)

Og der er kommenteret :o)