lørdag den 21. februar 2009

Maringinkaton

Lækkerkæresten er ude og give koncert i aften. Jeg skulle ha' været med, som den heppende hval på første parket, men det har virkelig været en af mine dårlige dage i dag. Plukveer så hyppige og kraftige at man godt kunne blive nervøs for, at det var fødslen der var gået i gang. Men sådanne dage har jeg haft siden december, og jeg ved at det går bedre, hvis jeg sørger for at ligge vandret og slappe af.
Så min rockstjerne er ude uden mig. Øv. Havde sådan glædet mig til at se og høre ham.

Nå, jeg er altså alene hjemme og evig lækkersulten. Men inden jeg kaster mig over chokoladen i skabet måtte jeg finde på noget aftensmad. Et hurtigt kig i køleskabet og et gammelt minde fra min barndom dukkede op.

Jeg skulle da have maringinkaton!!! Da jeg var barn var det sådan en ret min mor lavede når det skulle være hurtigt og nemt. Oprindeligt hed det makaroni gratin, men det er altså svært at udtale når man er tre lorte høj. Så for mig har det altid været maringinkaton.

Og det smager stadig fantastisk!

Ingen kommentarer: