søndag den 17. december 2006

Glæderne ved at bo på Nørrebro


Man kan vel ikke have en blog, bo på Nørrebro og så ikke skrive lidt om gårsdagens kampe...

Jeg kan desværre ikke tilbyde jer blodige førstehåndsberetninger, eller afslørende billeder fra mobilen, for jeg var slet ikke på Nørrebro i går, og opdagede først at der var gang i den, da jeg fik en sms fra en ven. Jeg sad på en dejlig tibetansk restaurant og så TV2 News på mobilen (længe leve 3!). Jeg var chokeret over at se mit hood forvandlet til, hvad der lignede en borgerkrig. Brand i gaderne, flyvende brosten, hætteklædte mennesker og politistave der faldt.

Min holdning til hele sagen.. tja... jeg synes at Kbh Kommune har lavet en fejl ved at sælge Huset, men sket er sket og Huset tilhører nu Faderhuset. De tåber vil ikke sælge det (og jeg synes faktisk at denne part er den værste i hele sagen), vil ikke diskuterer det og vil ikke noget som helst. Ungerne påstår at de vil have fredelige demonstrationer, men går på gaden bevæbnet med kanonslag, brosten osv. De vil ikke tage imod et andet hus, og vil ikke engang gå i dialog omkring det. Virker det ikke lidt som en gordisk knude? Jeg er i hvert fald glad for at jeg ikke er politiker som skal redde denne her ud...

I dag gik jeg en tur ned af Nørrebrogade. Sørgeligt. Smadret ruder, væltet skilte, hærværk, affald og knust glas overalt. Jeg kan faktisk godt forstå at Ungernes sympati hos beboerne herude, er dalende... De brokker sig over at deres hjem bliver ødelagt. Ja, det er sq meget muligt, men I ødelægger VORES hjem...

Ingen kommentarer: