torsdag den 27. december 2007

Skruk!

Jeg er skruk! Hvalpeskruk...

Jeg vil have en hund igen. Jeg har store planer om at træne den op til at være terapihund, så den kan bruges i mit arbejde. Det er vist ikke noget der er normalt i Danmark, men en del gør det i USA. Bruger hunde i forbindelse med terapi. Specielt i arbejdet med depressioner, angst og selvværdsproblemer er der ret gode resultater, når man inddrager en terapihund.

Men hvis jeg nu skal være helt ærlig, så er jeg også bare skruk efter at få en hundehvalp. En jeg kan gå lange ture med, lave pruttelyde på maven og knuselske. Jeg savner totalt min gamle hund nu for tiden. Måske fordi han elskede julen. Eller... Han elskede maden og at få lov til at makulerer gavepapir :o)

Lækkerkæresten har aldrig haft hund, og har en ide om at det ikke er andet end arbejde og problemer. Så første forhindring er at overbevise ham om, at det er en god ide at jeg får en hund...

En Nova Scotia Duck Tolling Retriever!! Den race har jeg forelsket mig ret meget i...

4 kommentarer:

Anonym sagde ...

Den er godt nok også sød!!!

Og jeg stor nyder også at have hund igen. Det har været så hyggeligt her i julen, at hun var der...og fik sit første rigtige kødben :-)

Men damn det er også hårdt arbejde de første par måneder - meeeen de er jo hurtig gået, det er allerede meget nemmere her.

Forleden slugte...ja slugte sgu...hun dog et par af mine trusser...haha...heldigvis brækkede hun dem op igen om natten, så vi slap for dyrlægen eller hvad der nu skulle havde været gjort hvis ikke de kom ud af naturens vej.

Ja det var bare en af de sjove oplevelser man får af at have hund...eller noget :-)

Og glædelig bagjul og herligt nytår - hvor vi forhåbentlig får drukket den kaffe!!

Trine

Anonym sagde ...

Du viser ham lige dette billede så skulle den sag være ordnet :-)

http://www.pupsforsale.net/nova_scotia_duck_tolling_retriever_01_puppies_for_sale.jpg

Anonym sagde ...

Åh Dope! Hvor er den dog bare sød. Det var lidt strengt at sende det link... Nu er jeg bare endnu mere skruk!!!!

:o)

Anonym sagde ...

Blev også selv noget blød om hjertet :-) Suk... Vil også have hund...