fredag den 14. december 2007

Kaffe, kage og Christiania

Har været på tøsehyggetur hele dagen. Min mor kom herind og så tog vi ind til byen. Menneskemylder og kaos, men vi tog det med ro, så det var hyggeligt.

Vi tog ind på cafeen ved Royal Copenhagen, og fik kaffe og kage. Det var egentlig lækkert nok, men fuldstændig vildt stressende og slet ikke hyggeligt. Vi ventede 40 min på at få to kopper kaffe og to stykker tærte, som stod oppe på baren. Da der var gået 33 min, kom tjeneren ned og fortalte at den tærte vi gerne ville have, nu var udsolgt. Så måtte vi vælge en anden tærte, men så fik vi det altså også allerede 7 min senere... Man spiser godt nok kagen af kongeligt porcelæn, men når der går så lang tid og når man samtidig er nødt til at høre hysterisk techno, er det altså begrænset hvor behageligt det besøg er.

Efter den noget stressende cafetur, mødte min søster os, og vi drog mod Christiania. Her tog vi på julemarkedet. Min mor ved foruroligende meget om Staden!!! Og hun kender foruroligende mange mennesker derinde!!!
Efter at have købt noget helt fantastisk julepynt (jeg købte bl.a. en lyserød gris med kongekrone og en blotter-frø med lang frakke), tog vi op på Spiseloppen og spiste. Det var noget af det lækreste mad jeg nogensinde har fået!!! Hjortetykstegsfilet med rodfrugts mousse, Pommes Douchesse og vildt sauce med vanille. Det var simpelthen guddommeligt! Elsker det sted... Og vi fik lov til at sidde ved et Christianiabord... Så føler man sig næsten lidt indfødt... altså som en indfødt med lidt bedre stil (should I say so myself...) og en noget dyrere husleje.

5 kommentarer:

Frk. Maj sagde ...

Åååh snyyyyd du har været på Spiseloppen, det er nemlig - præcis som du skriver - helt vildt lækker mad de serverer - og super hyggeligt derinde.

... gad vide om ikke man kunne lokke dem til at åbne i Århus.. ?

Mona sagde ...

Og sådan kan man hurtig få skrevet et blogindlæg, hvor man meget "diskret" hævder sig over andre.

Anonym sagde ...

Frk: Hmm... ville åbningen af en "Spiseloppen" i Århus ikke også kræve en åbning af Staden i Århus også? Ville måske egentlig være en god ide. Kunne godt unde jer jyder lidt af det dejlige sted.

Mona: Øhm... Tjo... Altså, ved ikke lige hvor meget jeg hævder mig over andre. Jeg synes faktisk min stil er bedre end mange af beboernes. Det er vel en ærlig sag. Jeg er da temmelig sikker på de også synes deres er bedre end min, ellers havde de nok set ud som mig. Og jeg er fuldstændig sikker på at min husleje er dyrere end mange af deres!!! Det er vel heller ikke at hævde sig.
Måske forstår jeg bare ikke helt din kommentar...

Mona sagde ...

Jeg forstår nok bare ikke hvorfor det er vigtigt at understrege disse ting. Og hvorfor det er foruroligende at din mor kender en masse folk derinde.

Måske er det bare mig, men synes det virker sådan lidt forkert...

Mona sagde ...

Jeg tror det er det der sammenlignings-halløjsa jeg tager afstand fra.

For hvorfor skal man sammenligne alting på den måde?

Sorry - jeg skal nok smutte nu. Det er ikke særlig pænt af mig.