lørdag den 8. december 2007

Glögg & æbleskiver - det er dét de unge vil ha!

Så det giver vi dem!

I aften skal vi have juletamtam herhjemme. Det startede med ,at vi bare lige ville inviterer de nærmeste, til et glas glögg og et par æbleskiver. Så det gjorde vi... Vi glemte bare lige, at når vi begge lige inviterer de nærmeste, bliver vi over 30...

Min største frygt her i livet er, at der ikke er nok mad og drikke til sådanne arrangementer. Så vi tog en tur i Inco i går. Og bagefter gik jeg i gang med at lave glögggekstrat, så det kunne stå og trække. Kiggede i opskriften og synes godt nok at det lød ret stærkt med 1 flaske vodka til en flaske rødvin, men hva'... Jeg havde dog kun en flaske vodka og havde ellers forestillet mig at lave glögg af 4-5 liter vin, men så måtte man jo bare spæde op med noget andet, hvis den blev for svag. Jeg lavede glöggekstrakt af en flaske vodka, og gik så tilbage til opskriften og så at der ikke stod en fl vodka, men en dl vodka til en fl rødvin.

Nå-nå... ja, så har vi enten meget glögg (og gør et kraftigt indhug i rødvinsbeholdningen) eller ikke så meget, men til gengæld en ret stærk glögg.

Jeg skal også lave hvid glögg. Det har jeg aldrig prøvet før, men det lyder godt...

Om lidt skal vi ud og købe æbleskiver. Hvor mange skal man mon bruge der? 150 stk? Til 30 mennesker... Det er sikkert meget passende (hvilket betyder at jeg nok køber det dobbelte for at være på den sikre side).

Ingen kommentarer: