søndag den 23. december 2007

Julen er over os

Og med den hyggen. Eller... Altså, det er også lidt stressende.
Vi holde jul her i morgen, og det kræver lidt forberedelse. Ikke mindst at få to stædige familiers forskellige juletraditioner til at gå op! Det er altså ikke for småbørn og vi havde vores forholds hidtil største krise da vi skulle blive enige om hvorvidt træet skulle være rødgran (lækkerkærestens ide om et rigtigt juletræ) eller ædelgran (det åbenlyst klogeste valg både hvad angår udseende og drysserate ;o) ).
Nu begynder der at være styr på det hele. Ædelgranen står fint og fylder i stuen og jeg har så til gengæld bøjet mig og erkendt at der ikke kommer lyskæde på træet, men kun levende lys. Jeg har dog holdt fast på at samtlige af mine kugler skal på træet! Også den lille frø der er klædt ud som blotter! Så må svigermor tænke hvad hun vil...

Om lidt kommer søs ind af døren og så står den på gaveindpakning. Og om et par timer går turen til brormands recidens. Vi skal ikke holde jul med ham og hans familie i morgen, så det må fejres i dag i stedet.


Tilbage er der vel så kun at ønske jer alle sammen en rigtig glædelig jul. Jeg håber at I alle har mulighed for at fejre den med dem I har allerkærest. Og skulle der være nogle derude som mangler lidt kærlige julehilsner, så kan I hermed betragte dem som afsendt!

2 kommentarer:

Christina sagde ...

kan man være klædt ud som blotter??

må det ikke nødvendigvis være klædt af? ;P

rigtig glædelig jul til dig også. håber du får en fantastisk dejlig éen.

Frk. Maj sagde ...

Rigtig glædelig jul herfra også. Håber i får en dejlig aften :)