torsdag den 27. marts 2008

Tanker om frieri

Jeg har tænkt på det at blive friet til i dag. Ikke fordi Lækkerkæresten har friet, men fordi vi har snakket om frieri på arbejdet.


For nogle år siden friede min ex-mand til mig og jeg sagde ja. Han friede på et tidspunkt hvor han vidste at jeg ville være overlykkelig*, fordi han så mente at chancen for at jeg sagde ja var større. Det synes jeg var ret sjovt dengang. Han havde ret...


I dag fortalte en kollega så om måden hendes mand havde friet på. Det havde været en kedelig grå tirsdag, de var kommet for sent fra arbejdet af, køen i Fakta havde været lang og langsom og de var blevet gennemblødte i regnen på vej hjem. Og da hun så stod der, med håret slasket ned over ansigtet og indkødsposerne ved fødderne, friede han til hende. For han mente, at hvis hun i dét øjeblik, elskede ham og deres liv nok til at sige ja til dem resten af livet, så måtte det være ægte kærlighed.

Det synes jeg er smukt. Havde min ex-mand friet til mig på sådan en dag, havde jeg nok ikke sagt ja...



*Jeg var lige kommet op fra et dyk med søkøer - mit absolutte yndlingsdyr. Jeg trak stort set ikke vejret hele dykket, fordi jeg var så overvældet af lykke over endelig at være så tæt på de store dyr.

4 kommentarer:

Frk. Maj sagde ...

Det er da helt fantastisk smukt!
... sidder og blir' lidt små-misundelig...

Miss Blue Eyes sagde ...

Ja, ikk? Jeg synes faktisk også at det er langt mere romantisk end røde roser, champagne og diamantring...











Aj okay... der må da gerne være en lille ring også... Er lidt en sucker for diamanter. Vi var på Diamantmuseum i Amsterdam. Da vi så havde gået rundt en evighed der, spurgte Lækkerkæresten om jeg ville blive lykkelig hvis jeg fik en diamant.

Totalt snydespørgsmål! Hvis man siger ja, er man overfladisk og materiel. Hvis man siger nej, får man ingen diamant.

Han er snedig er han. Jeg gik i shutown mode mens jeg tænke over kompleksiteten og konsekvenserne af et eventuelt svar. Endte med at give ham et kys og skynde mig videre til næste kæmpediamamnt...

Frk. Maj sagde ...

hahahahaha... shut down mode!

Joooo - en lille diamantring ovenpå et frieri som det du har beskrevet må da være på sin plads - altså også helt uden at lyde materialistisk ;)

Næste gang i - helt tilfældigt selvfølgelig - skal kigge på diamanter, skal i ta' til Antwerpen - også kaldet "Diamondland". Som der står på en hjemmeside for en kunde jeg har arbejdet med:

"Antwerpen er verdens førende diamantcenter. 4 af verdens 21 diamantbørser ligger i Antwerpen og der findes over 1500 diamanthandlere i byen."

... afsted med jer (uden selvfølgelig at sige til lækkerkæresten hvorfor det er i bare MÅ til Antwerpen - hehe)..

Anonym sagde ...

LÆKKR BLOG GIRL!
Hvorfor har jeg ikke set den/dig før?
Du ryger på listen... Sgu!