mandag den 2. juni 2008

Privatisering eller det at være anonym

Okay... Her kommer lige lidt brok.
Når man, som jeg, har en blog, må man jo regne med at nogen læser med. Hvilket jeg faktisk synes er ret sjovt. Men jeg har valgt at være anonym her på bloggen. Jeg ved godt at jeg ikke er fuldstændig anonym, for hvis man endelig ville finde ud af hvem jeg var, ville det så sandelig være muligt. Der er også et par venner der læser med.
Men jeg vil gerne være anonym på den måde, at jeg kan skrive hvad jeg har lyst til, uden pludselig at skulle stå til regnskab for det.
Jeg gider ikke finde ud af at nogle af mine venner eller familie faktisk læser med - og har gjort det i lang tid - uden nogensinde at have nævnt det for mig.
Jeg gider heller ikke blive ringet op af nogen af dem der kender mig og læser med, og blive afkrævet en forklaring eller uddybning på noget jeg har skrevet her på bloggen.
Derfor har jeg en bøn:
  • Hvis I kender mig og læser med, så giv jer lige til kende. Det andet er faktisk lidt dårlig stil.
  • Hvis I kender mig og læser med, så respekter at jeg bl.a. bruger bloggen til at læsse af. Og hvis ikke jeg har fortalt jer de ting der står på bloggen face to face eller i telefonen, så er det sq nok fordi jeg ikke mener at det er noget I skal vide. Respekter at det er sådan og lad være med at begynde at udfritte mig. I får de informationer (og i det tempo) som jeg mener I skal have. Hvis I er så heldige, at I igennem bloggen får lidt bonusinfo (ja, jeg hentyder til sidste indlæg) så accepter at I ikke får mere end det, før jeg af andre kanaler uddyber.

Nej, vi skal ikke giftes! Nej, jeg er ikke gravid! Og hvis jeg endelig var, skulle jeg sq da nok fortælle jer det! Kan man SÅ få noget ro!

Som det ser ud lige nu, går jeg dels og overvejer at lukke bloggen og dels udelukkende skrive upersonlige ting.

Jeg har ikke lyst til nogen af tingene, så få lige næsen ud af mit privatliv og giv mig lov til at fortælle tingene i mit eget tempo.

6 kommentarer:

Frk. Maj sagde ...

Lige præcis! Man fortæller ting i det tempo der passer en.

Der er masser af ting jeg f.eks. ikke skriver om, netop fordi jeg ved der er familie og venner der læser med. Egentlig træls at man ikke kan skrive alt hvad man har på hjerte, fordi man ikke orker spørgsmål (og evt. misforståelser) som man måske ikke har overskud til at besvare lige nu og her, men netop har brug for at læsse af et sted, og i dette tilfælde - på bloggen.

..hvis det gir' mening!

Uden Relevans sagde ...

Jeg mente det i spøg da jeg skrev at du er gravid.

Det er samme grunde som dig at jeg er så anonym som jeg er.

Miss Blue Eyes sagde ...

Frøken: Lige præcis! Giver masser af mening :o)

Morfar: :-D Jeg mente ikke så meget jer der "bare" gætter med i kommentarfeltet. Og kan da sagtens se at det kan læses sådan.
Det er bare irriterende at man skal censurer sig selv sådan. Det var ikke det der var meningen da jeg startede bloggen.

Unknown sagde ...

hehe, det er jo noget man lærer - jo længere tid man blogger?

man får tæerne trådt over - og noget i klemme - også selvom man starter med at blogge - med den tanke in mente, at det man skriver her, det kan man sku da aldrig hænges op på!

for hey det jo heeelt anonymt . .

but think again :0)

Brok Løs Duh Vi Ka' Ta' Det. .

Sebastian sagde ...

Det er uvenligt når bloggeren prøver at være anonym, og andre så ikke respekterer det.

Jeg kender så udmærket til det med at kommentere på tlf/email/sms på de bloggere, jeg kender,'s indlæg.

Jeg gør det nogle gange for ikke at afsløre mere privatliv på bloggen, og håber da ikke, at det bliver opfattet som træls indblanding fra min side.

Og uanset om du var "offentlig" eller anonym, så ligner det vel aldrig noget at afkræve dig svar på, hvad du skriver - lige med mindre, at man er en involveret part i "fortællingen" - gav det mening?

*venskabeligt klap* Og du skal da bare lige vove på at lokke bloggen/blive kedelig - så bliver man jo nødt til at finde dig og spørge dig irl, hvad der ellers sker -) */venskabeligt klap*

Anonym sagde ...

Jeg undskylder utidig indblanden!!!

Jeg skal forsøge at holde min nysgerrige næse for mig selv -kommer jo bare til at reagere når der endelig er lidt nyhedsinfo hjemmefra...

Jeg undskylder igen og forbedrer mig!!!