torsdag den 5. juni 2008

Imponerende god læsning

Måske er det mig der er langsom, men jeg har først nu fået øjnene op for Salman Pax' Bagdad Bloggen.
En ung, irakisk, homoseksuel fyr som under Saddams regime havde en blog, hvor han dels beskriver hvordan det er at være ikke-religiøs, alkoholdrikkende bøsse i Irak, og dels kommenterer den fremskridende krig, hændelser i Bagdad, både Bush' og Saddams politik og al hvad der ellers optager ham.

Jeg købte bogen for adskilliger måneder siden og glemte alt om den. I morges fandt jeg den så på reolen og tænkte at jeg lige ville læse et kapitel og se om den var noget. Resten af dagen har den været inden for rækkevidde. Da jeg spiste morgenmad læste jeg. Da jeg solede mig på terrassen læste jeg. Da jeg var nødt til at fortrække ind i skyggen for ikke at få hedeslag læste jeg.

God bog!

1 kommentar:

Frk. Maj sagde ...

Sådan en bog har jeg lige lånt - altså en af dem man ikke kan lægge fra sig, og glæder mig til at fordybe mig i den i weekenden... :)