tirsdag den 3. juni 2008

Så ruller vi :o)

Jeg har en cykel. Den er rigtig fin og temmelig dyr. Men den er også skide irriterende og vildt ukomfortabel. Den har ingen gear (hvor dumt er det lige!?!) og så har den sådan en rigtig racersadel. En sadel som gør, at det mindste bump i vejen resulterer i at jeg hoster æggestokke. Av!!! De er altså ikke lavet til kvinder! Og som om sadel og mangel på gear ikke var nok, så er den også en forkert størrelse til mig, så jeg får ondt i ryggen.


Jeg har, grundet ovenstående smerter og irritation, gået og drømt om en ny cykel. Helst en af dem som jeg så alle de andre køre på (og så alligevel ikke, for min skal selvfølgelig være federe). En af dem man kunne sidde rank på, mens frakkebeskytteren sørgede for at den flagrende nederdel ikke røg ind i hjulet. En vaskeægte bedstemorcykel.
I dag gjorde jeg det så. Jeg købte en ny cykel. Nu er jeg jo lidt kræsen, så vidste at jeg ikke ville have en Kildemoes eller Centurion eller hvad de nu hedder. Nej, skal man have en bedstemor cykel, så skal den ondelyneme være retro.

Jeg har købt en lilla Van De Falk. Ville mægtig gerne smide et billede af den (hun er i dag blevet døbt Fanny... Fordi hun er så god mod min... I ved...), men der findes ingen billeder af den på nettet og jeg har ikke fået taget nogen endnu. Men den er SÅ fin, og jeg glæder mig til at køre afsted, rank som en prinsesse, mens jeg værdigt vinker til folket.

4 kommentarer:

Unknown sagde ...

ku' du ik bare ha' kommet over og frekventeret den beskidte del af kødbyen og byttet med den jeg har?

den er kun en lille smule låst - og nøglen er ikke existerende . . åbenbart!

en cykel uden gear!? wååt!

Miss Blue Eyes sagde ...

Høh... ikke nogen superbrugbar cykel du har dig der... Men så det positive i det! Den bliver ikke stjålet!

Hvilket er min største frygt lige nu. At Fanny bliver stjålet! Har været ovre ved vinduet, stukket knolden ud og kigget ned. Den står der stadig :o)

Uden Relevans sagde ...

Køb et par rulleskøjter de kan ikk stjæles fra dig :D

Unknown sagde ...

nårh Fanny! :0)

ok - jeg fik låst min egen vrangvillige bicicleta op - da jeg fik heven en noget modvillig pedel hen efter en boltsaks - så nu jeg fri fågel igen . .

Medmindre - den nu er bleven stjålet!! Nooo!