torsdag den 8. oktober 2009

Og så lige et indlæg der (næsten) ikke handler om mit barn :o)

Selv om der stadig er et par måneder tilbage af mine barsel, føles det som om den næsten er slut. Hamrende sørgeligt, for kors hvor jeg elsker at gå her hjemme sammen med min søn (det var det med barnet).

Når det er sagt må jeg indrømme, at jeg også glæder mig lidt til at komme ud i voksenlivet igen. Mest fordi jeg forestiller mig, at det må blive en ren ferie, i forhold til nogle af de dage jeg har nu for tiden. Men også fordi det da bliver ret rart at være faglig igen. Omend jeg har svært ved at se hvordan jeg klarer den, for synes godt nok at min hjerne er lidt grødaagtig, når det kommer til alt andet end bleer, amning og gulerodsmos (det har jeg til gengæld så også styr på!).

Min barsel slutter til nytår og derefter skal jeg have nyt job. Jeg har nemlig haft en projektansættelse, som meget belejligt udløber der. Jeg er derfor gået i gang med at læse jobannoncer igennem. Ikke at det tager lang tid, for det er et noget sølle udbud af ledige psykologstillinger nu for tiden. Jeg har nogle forestillinger om hvilken stilling jeg gerne vil have eller i hvilken retning det gerne må være. Men omvendt kan jeg også sagtens se mig selv lave noget i en helt anden retning. Det må jo gøre det lidt nemmere, men jeg synes stadig ikke at der er noget. Hvis det fortsætter sådan er jeg nødt til at forlænge min barsel et par måneder, og så håbe på at der kommer noget.
I dag er jeg gået i gang med at finpudse en tidligere skrevet ph.d. ansøgning. Det har længe været min drøm at skrive en ph.d. og nu er annoncen kommet. Men er det nu det rigtige? Er det det jeg vil nu? Åh, jeg synes det er svært. Jeg skriver nok lidt videre på den, mens jeg stadig kigger efter andre stillinger...

Ingen kommentarer: