søndag den 1. november 2009

Og pludselig går det hele lidt for stærkt...

Min barsel skulle planmæssigt slutte 1/1 2010. Men det krævede altså lige ,at jeg fik et job inden da, da jeg ikke havde lyst til at fortsætte i min gamle stilling. Og er der noget der ser sort ud i lige nu, så er det stillingsmarkedet for psykologer. Så både Lækkerkæresten og jeg havde forberedt os selv på, at vi forlængede min barsel i nogle måneder og derved rykkede Lækkerkærestens.

Så skete der pludselig noget.

På en og samme dag kom der pludselig 3 meget interessante stillinger. Søgte alle tre. Den ene nåede lige at få en ansøgning ind af døren inden fristen, som var forrige fredag.
Mandag morgen kalder de mig til samtale.
Tirsdag er jeg derinde og har en ret god fornemmelse. Får at vide at de vil kalde til 2. samtale onsdag.
Onsdag eftermiddag ringer de og tilbyder mig jobbet (de behøvede ikke 2. samtale).
Torsdag er jeg derinde igen og forhandle løn.
I starten af næste uge sender de deres kontraktforslag til mig og jeg skal så enten godkende eller forhandle videre.

Samme uge som alt det her sker, kommer der lige pludselig gang i min praksis igen, og jeg står nu overfor at finde nyt terapilokale osv. Skal i den forbindelse beslutte hvor ofte jeg vil have klienter ved siden af andet job.

Og nu sidder jeg så med en følelse af, at tingene lige er gået lidt stærkt. Det lyder til at være et superfedt job, og de er virkelig søde derinde. Og jeg glæder mig jo lidt til at komme ud i voksenlivet igen og føre rigtige samtaler osv. Men samtidig er jeg ikke på nogen måde klar til at slippe min lille søn og slutte min barsel om kun 8 uger!

4 kommentarer:

Alice M sagde ...

Hvor lyder det bare fantastisk at alting flasker sig når man ellers lige forbereder sig på det modsatte. Hvor lang tids barsel når du så op på og hvor lang tid fortsætter manden?tillykke med det nye job og praksis og alting.

Anonym sagde ...

Tak for det Alice. Jeg når op på 8 mdrs barsel (det lyder af så meget, men føles virkelig ikke som særlig lang tid). Og Lækkerkæresten har 3 mdr bagefter. Heldigvis. Er absolut ikke klar til at han skal i institution lige foreløbig :o)

//MBE

iBaby sagde ...

Ih, hvor er det vildt! På den gode måde! Tillykke med det hele! Og det er da skønt, at Lækkerkæresten har 3 mdr. barsel, så baby ikke skal afleveres i institution lige med det samme. Han må gerne tage en måneds tid herhjemme, faktisk, for så slipper jeg for at skulle putte Øglen i institution om en måned allerede. Det er jo lige om lidt!!!

Randi sagde ...

TILLYKKE! Det er jo skønt at være efterspurgt :-)

For mig er 8 måneders barsel helt passende - men jeg har det fuldstændig som dig - er SLET ikke klar til at han skal i institution endnu! På den måde er det meget godt med de lange ventelister, som har tvunget os ud i bedsteforældrepasning og 3 mdr.´s barsel til farmand på DAGPENGE (gys) :-)