lørdag den 16. maj 2009

1 uge

I dag er Storm en uge gammel. Det er slet ikke til at fatte. Jeg synes at det er en evighed siden, at jeg lå der på hospitalet i ulidelige smerter. Og apropos ulidelige smerter, så er det muligt at jeg kommer til at lave et fødselsindlæg på et tidspunkt. Forestiller mi,g at det er en god måde at bearbejde forløbet lidt. Og lad os bare være ærlige og sige at det ikke just var min drømmefødsel og at det nok kræver lidt bearbejdning. På et tidspunkt...

Okay, vi kom fra at ham den lille lækre er en uge gammel i dag. Og det har været en skøn uge. Og slet ikke så hårdt som jeg havde frygtet. Storm er en super sød og nem baby. Han har vist endnu ikke grædt og er nem at aflæse. Om natten er jeg oppe en enkelt eller to gange. Amningen kører bare. I det hele taget har vi overraskende meget overskud. Selvfølgelig er vi trætte og overvældet. Det er vildt at skulle vænne sig til tanken om at han er vores, at vi har en søn.

Han er en lille kraftkarl. Han har fra day 1 løftet hovedet og kigget sig omkring. Han suger så hårdt at man snildt kan miste en finger (eller brystvorte) hvis man ikke passer på. Og så er han ved at blive en lille tyksak. Sundhedsplejersken var her i torsdags, og på 6 dage har han taget 200 g på. I onsdags voksede han definitivt ud af str 56, og vi har i dag været ude for at købe noget mere tøj i str 62.

4 kommentarer:

Randi sagde ...

Øj! Jeg troede jeg havde en tyk baby, men har stadig noget tøj i str. 56, han passer :-D

Det er virkelig dejligt at høre I har det godt og trives. Det med den manglende drømmefødsel...ja, det er hårdt. Jeg har haft glæde af at skrive det ned. Tiden skal nok komme til bearbejdning - jeg tror, det helt automatisk presser sig på på et tidspunkt.

Tillykke med 1-ugesdagen!

Julia sagde ...

NEJ HVOR ER DET FANTASTISK! TILLYKKE er megetglad på dine vegner (og krydser fingre for et fødselsinlæg, hvis du kan overskue det), og synes det er så dejligt at læse om nogen, det bare kører for. Tillykke til dig og tillykke med storm - hvor er han heldig at være så lille og indkapslet i så stort overskud. KH Julia

Julia sagde ...

forresten - der var en masse kommentarer på min blog for ca 14 dage siden til et indlæg om fødsler. det virker som om de fleste af os ikke har oplevet den fødsel, vi treoede vi skulle have

iBaby sagde ...

Vildt - Baby I er først ved at vokse ud af str. 56 nu, og hun fylder 12 uger i morgen... :-)

Ang. fødselsforløbet, så har jeg haft stor glæde af at skrive det ned (har dog ikke postet det. Endnu), selv om jeg egentlig havde en nem og hurtig fødsel.

Tillykke med 1-uges dagen! Skønt, at I har det så godt, og at Storm er god og nem.